Koľko vás budú stáť kvalitné texty na váš web


Či už potrebujete PR články alebo obsahové texty na váš web, nič nebude zadarmo. Teda, môže byť, no ak chcete dostať kvalitný obsah, tak by ste do neho mali zainvestovať. Zadarmo nie je nič, lepšie povedané, nič dobré nie je zadarmo. To platí samozrejme iba vtedy, ak hovoríme o biznise. Pozrite sa na to, s akými orientačnými cenami počítať.Kalkulačka a mince na bielom stole
 
Pozor na rozdielnu kvalitu
 
Mnohé agentúry majú svoj cenník postavený tak, že obsahové texty na web stoja aj o polovice menej, ako PR články. Na prvý pohľad sa vám to môže zdať normálne a logické. Veď predsa, PR článok musí byť kvalitnejší. To však nie je úplne pravda. Aj obsahové články na vašom webe, by mali byť kvalitné. Výrazne rozdielne ceny nehovoria o najvyššej možnej kvalite.    
 
To isté platí aj vtedy, keď sa na tvorbe textov dohodnete s konkrétnym copywriterom. Rozdiel, ktorý sa pohybuje okolo niekoľkých eur je viac menej v poriadku. Päťdesiat percent hore – dole, však už nie.    
 
Cena za hodinu
 
Kým sa dostaneme ku konkrétnym cenám článkov, musíme si vysvetliť, podľa čoho je cena určovaná v tejto oblasti. Úplne normálne. Pri cene za text, respektíve za normostranu, musíte počítať s časom, ktorý je potrebné venovať danému článku. Ak si za jednu normostranu zaplatíte, napríklad, päť eur, počítajte s tým, že mu copywriter nebude venovať viac času, ako je hodina, poprípade hodina a pol. Samozrejme, že sa to nedá prepočítavať presne, do poslednej bodky. Ako orientačné mantinely vám však cena za hodinu práce môže pomôcť.Tablet s grafom, papier a ceruzka na hnedom stole
 
Koľko stoja
 
Cena za kvalitný text, pričom je úplne jedno, či hovoríme o PR článkoch alebo iných článkoch, sa pohybuje okolo piatich až desiatich eur za normostranu.
Ak sa cena za jednu normostranu pohybuje pod päť eur, musíte počítať s priemernou až podpriemernou kvalitou. Profesionálne SEO agentúry si niekedy za jednu normostranu pýtajú aj dvadsať eur. Aj profesionálny copywriter môže mať ceny nastavené takto.